Diyet Pankek Tarifi - Çaykolik Blog - Kişisel Blog

Diyet Pankek Tarifi

Merhaba

Yeni yeni diyet tarifleri oluşturup sizlerle paylaşmaya devam ediyorum. Aslında sağlıklı tarifler demek daha uygun. Diyet Pankek Tarifi vereceğim size. Ve bugüne kadar yaptığım diyet tariflerini de yazının altına ekleyeceğim.
Diyet Pan Kek Tarifi

Bu arada içinde bulunduğum şekersiz 21 gün diyetinde kilo verme maceramsın bitmesini son 2 kg kaldı ama ben bu beslenme şekline devam edeceğim, her fırsatta söylüyorum. Şimdi geçelim tarife

Diyet Pankek Malzemeleri

1 su bardağı tam buğday unu
1 su bardağı süt (mümkünse light veya yarım yağlı)
1 yumurta
Yarım çay bardağı ayçiçek yağı
1 kabartma tozu veya yarım çay kaşığı karbonat
1 vanilin (mümkünse saf, likit vanilin)
Eğer hafif tatlı olsun derseniz bir yemek kaşığı dolusu doğal bal

Diyet Pankek Yapılışı

Önce sıvı malzemeleri bir tel ile çırpıyoruz. Yani yumurta, süt, yağ. Ardından toz malzemeleri ekliyoruz. Un vanilin kabartma tozu. Bal ekleyeceksek onu da. Karıştırıyoruz koyu kıvamlı bir boza şeklini alıyor karışım.
Tavayı iyice kızdırıyoruz, yağsız kızartacağız ona göre bir tava seçelim. Gerek olduğunu düşünüyorsanuz, birkaç damla sıvı ya damlatıp peçete ile yayabiliriz tavaya.
Minik bir kepçe veya bir kaşıkla, karşımdan alıp tavaya döküyoruz. Burada dikkat etmemiz gereken (daha evvel pankek yapmayanlar için bu uyarı), piştiğinde yaklaşık 8 cm çapında yuvarlar pankekler elde edeceğiz. Tavaya döktüğümüz karışım yayılacağı için yuvarlakları 3-4 cm kadar dökelim bırakalım, o yavaş yavaş büyüyecek.
Altını üstünü çevirerek kızartıp servis tabağına alalım. Bu malzeme ölçüleri ile yaklaşık 8-9 adet pankek çıkıyor.
Ben tatlandırmıyorum, yani öyle daha çok seviyorum. Domates peynir ile gayet güzel bir öğün halini alıyor.
Bu karışımı biraz daha sulu yapıp krep şekline de çevirebilirsiniz.
Aşağıya daha önce denediğim ve sizlerle paylaştığım diyet tariflerinin linkini bırakıyorum. Bence bir bakın.
Yeni bir yazıda görüşmek üzere.
Sevgiler

Diyet Tarifleri
Şekersiz Diyet Kek
Tam Buğday Unlu Diyet Poğaça
Yeşil Çay Demleme Teknikleri Yeşil Çay Faydaları
Mantarlı Kabak Sandal
İstiridye Mantar Sote



4 yorum:

  1. güzel görünüyor ara yapıyorlar gerçi bende yaparımda kimse beğenmez gibime geliyor malzemeye yazık olmasın biliyormusun :) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Tam buğday unu var evde. Bir ara yapayım ben de .. Çocuklar da istifade etsin.. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Tarif için teşekkürler 😊bloguma bende beklerim 😊

    YanıtlaSil

Blog Tasarım : Sosyal Medya Kafe
ÇAYKOLİK BLOG COPYRİGHT © 2017 TÜM HAKLARI SAKLIDIR.