Şekersiz Kek Tarifi / Diyet Kek Tarifi - Çaykolik Blog - Kişisel Blog

Şekersiz Kek Tarifi / Diyet Kek Tarifi

Merhaba
Bugün size bir kek tarifi ile geldim. Ama bildiğimiz keklerden değil. Şekersiz kek tarifi dedim adına. Diyet kek tarifi de diyebiliriz. Tarifi daha önce yapan oldu mu bilmiyorum ama malzemeler ölçüler bana ait. Malum diyette olunca uzman olabiliyor insan:))
Şimdi fazla uzatmadan şekersiz kek nasıl yapılır veya diyet kek nasıl yapılır ondan bahsedeyim ama öncesinde bu tarif kalori diyeti yapanlara veya şekersiz 21 gün diyeti yapanlara uygun bir kek tarifi.

Malzemeler
2 yumurta
1,5 çay bardağı sıvı yağ
1,5 çay bardağı yoğurt (bunun yarısı süt de olabilir)
2 kuru kayısı
1 hurma
1 yemek kaşığı bal
Kabartma tozu
Alabildiğince tam buğday unu (yaklaşık 1,5 su bardağı ama kontrollü ekleyin)

Yapılışı
Yumurtaları çırpıyoruz ardından tüm sıvı malzemeleri ekleyip çırpmaya devam ediyoruz. Minik doğradığımız kuru kayısı ve hurmaları bu karışıma atıyoruz. Ardından elediğimiz tam buğday unu ve kabartma tozunu ekliyoruz. Tüm malzemeler karışana kadar mümkünse tahta bir kaşıkla karıştırıyoruz. En son bir yemek kaşığı bal ekleyip karıştırıyoruz ve uygun bulduğumuz, daha önce yağladığımız kalıba döküyoruz. 180-190 derece fırında kontrollü pişiriyoruz.
Bu keki yaparken mikser kullanmadım. Her şey manuel onu belirteyim. Aslında bir denemeydi hızlıca yaptım, tadına baktım ve mutlaka sizlerle paylaşmam gerektiğini düşündüm.
Tadı ile ilgili detaylara gelince. Benim belirlediğim ölçülerle bildiğimiz,alıştığımız kek tadı olmuyor hafif bir tat belli belirsiz. Bu ölçülerde hurmayı 2 adet balı da 2 yemek kaşığı kullanırsanız daha net bir tat olacaktır. Ancak bu şekilde hem benim hem eşimin çok hoşumuza gitti ve bu şekilde devam edeceğiz.
Diyet Kek Tarifi

Ben baton kek kalıbı kullandım o sebeple sanıyorum büyük geldi, daha küçük bir kalıpta olsaydı daha da görkemli durabilirdi. Dedim ya aklıma geldi beklemeden heyecanla yaptım.
İçinde bulunduğum diyet sebebi ile bakalım daha neler yapacağım.Olumlu sonuçlananları sizinle mutlaka paylaşacağım.
Diyetimle ilgili paylaşımların linklerini de ekleyeyim.

Şekersiz 21 Diyeti Tecribem
Şekersiz 21 Diyeti Videom
Şekersiz Yaşamın Faydaları
Tam Buğday Unlu Poğaça

Yeni bir yazıda tekrar görüşmek üzere.
Sevgiler

4 yorum:

  1. Meyveler yerine tatlandırmak amaçlı keçiboynuzu tozu kullanılabilirmi acaba?

    YanıtlaSil
  2. byılırım böyle diet tariflere teşekkürler sevgiler...

    YanıtlaSil

Blog Tasarım : Sosyal Medya Kafe
ÇAYKOLİK BLOG COPYRİGHT © 2017 TÜM HAKLARI SAKLIDIR.