Ho'oponopono Nedir? Ho'oponopono İşe Yarıyor mu? - Çaykolik Blog - Kişisel Blog

Ho'oponopono Nedir? Ho'oponopono İşe Yarıyor mu?


Herkese Merhaba
Uzunca bir süredir ilgi alanımda olan Ho'oponopono hakkında biraz bilgi paylaşmak istedim sizlerle. Ho'oponopono Nedir? Ho'oponopono İşe Yarıyor mu? Biraz kendi deneyimim ile bahsedeceğim, ayrıca Zero Limit kitabın özeti ile anlatacağım. Google'a baktığımda konu ile ilgili en çok merak edilenler: ho'oponopono deneyimleri, ho'oponopono olumlamaları, ho'oponopono ile aşk, ho'oponopono duası nedir, ho'oponopono eğitimi nedir vs
Ho'oponopono Nedir

Yazımın başında net olarak söylüyorum 'evet Ho'oponopono işe yarıyor!
Özet alıntısına geçmeden önce kendi düşüncelerimi anlatayım; Ho'oponopono bir olumlama yöntemi, bir arınma yöntemi. Takip edenler bilir, Sıfır Noktası isimli bir kitap okumuştum. Ve inanın bu kitap hayatımda zor bitirdiğim iki kitaptan biri oldu. İnat ettim, tamamladım. İşte o kitapta bu yöntemle ilgili yazılanlar muhteşemdi. Farklı araştırmalar da yaptım bir çok insan, hepsi birden abartıyor yanılıyor olamazdı. Bu yöntemi kullanmak isteyenlerin öncelikler şunu bilmesi lazım. Yaşanan her olayda mutlaka bir sorumlu arayan insanlara göre bir teknik değil bu. Öz eleştiri yapmayı bilen, sorumluluk alabilen insanlar hemen başlamalı, kaybedilen her dakika zarar onu söyleyebilirim.
Aşağıdaki özeti mutlaka okumalısınız o sebeple ben kendi düşünce ve tecrübelerimi anlatıp yazıyı daha fazla uzatmak istemiyorum ancak yazının gördüğü ile ve talep üzerine ayrı bir blog yazısı veya bir youtube videosu çekebilirim.
Ho'oponopono  İşe Yarıyor mu

(Zero limit kitabından özetlenmiştir)
Alıntı, ÖZE YOLCULUK (AydaNur Aktaş Hira)
Yaşadığın aynalarından kendini iyileştirme ve affetme yönteminin adıdır.
Dr. Ihaleakala Hew Len Hawaii'de bir koğuş dolusu akıl hastası suçluyu olanları hiç görmeden tedavi eden bir terapisttir. Kendi içinde araştırma yaparak "biri kendini iyileştirme den kimi iyi edebilir ki?" felsefesinden hareketle hastaları iyileştirme yöntemi geliştiriyor. Dr. Hew Len hayatımızda olup biten her şeyden %100 bizim sorumlu olduğumuzu söylüyor. Buna ilk başta bu mümkün değil diye düşünüp direnç göstereceksiniz muhtemelen. Fakat deneyip gözlemlemedikçe işe yaradığını göreceksiniz.
Ho'oponopono yöntemi uygulamak için, sorunun ya da yanlışın ne olduğunu bilmek zorunda değilsiniz. Tüm yapmanız gereken deneyimlemekte olduğunuz sorunun fark etmektir. Fark ettiğiniz zaman, çözümlemeler başlar.
Ho'oponopono hoşlanmadığımız olumsuz durumları ortadan kaldırmak, zihnimizi özgürleştirmek ve özümüze dönmemize engel olan olumsuz duyguları sıfırlamak için kullanılan bir yöntemdir. Başkalarında gördüğümüz her şeyin, bizim duygu ve düşünce dünyamızda olan şeyler olduğunu fark edersek, anlarız ki iyileştirilmesi gereken sadece kendi duygularımızdır. Ho'oponopono öğretisinde temel alınan 4 cümle vardır. Bunlar;
 -Özür dilerim
 -Lutfen beni Affet,
 -Seni çok seviyorum,
 -Teşekkür ederim.
Bunun uygulama şekli şöyledir: Affedemediğiniz, kırgın olduğunuz kişinin en sempatik görüntüsünü hayalinizde canlandırmaya çalışarak onu karşınıza alın ve içinizden ona şöyle seslenin. Sevgili..... (Anneciğim, babacığım, çocuğum veya her kim ise ismiyle) senden özür diliyorum, Lütfen beni affet, Seni çok seviyorum, Teşekkür ediyorum. (ikna oluncaya kadar bunu tekrar edin içinizden)
 "Özür dilerim Lütfen beni affet" cümlelerinin dile getirelim nedenini; olan şeyin, düşüncelerinize girmiş olduğunu kabul etmek için kullanılır. Bu düşüncenin nasıl oluştuğu hakkında bir fikriniz belki vardır, belki de yoktur. Bilmek zorunda değilsiniz. Bu yaşam süreciniz boyunca karşılaştığınız durumların sizde bıraktığı bir kalıp ya da genlerinizde taşıdığınız bir enerji de olabilir.
Özür dilerim, derken aslında Siz Kendinizden özür diliyor, kendinizin incinmesine, üzülmesine izin verdiğiniz için kendinizi affediyorsunuz.
Seni seviyorum, cümlesi tıkanık enerjinin akmasını bağların yeniden kurulmasını sağlar. Sizi özünüze bağlar. Özüne dönen kişi sıfır konumuna geçer tek kalır. Sıfır konumu saf sevgi ve sıfır limit olduğu için, sevginizi ifade ederek o konuma gelmeye başlıyorsunuz.
Teşekkür ederim, dediğiniz zaman, farkındalığınız için önünüze minnettarlığınızı ifade etmiş oluyorsunuz.
Bundan sonra siz sadece akışa güveniyorsunuz tüm düşünceleri serbest bırakıyorsunuz. Sistem farkındalığınızı her zaman ödüllendirir.

Ho'oponopono  duası

4 yorum:

  1. Hayatım boyunca hep belki de farkında olmadan olumlu düşünen, olumsuzlukları gidermeye çalışan, mutluluk bahaneleri yaratan, özverili, genellikle sakin, umutlu, inançlı bir insan oldum. Bu benim aslında kişiliğim sanırım. Ama uğruna uğraş verdiğim de doğrudur. Çünkü zorlu hayat sürecinde her zaman aynı modda olamıyor insan. Son bir kaç yıldır mutluluğun ve yaşamın sırrını çözmüş gibi çok daha fazla olumlama yapmaya çalışıyorum. Çünkü hayat kısa ve kaybedecek zaman yok. Yorgun ve yılgın olduğum zamanlarda durup bir es veriyorum kendime sonra devam ediyorum yoluma. Çünkü insanlar zor. genellikle olumsuz, karamsar ve suçlu arayan yapıda oluyorlar.. Bu konuda da kendime bir yaşam felsefesi oluşturdum. Bu tüp insanlardan ya tamamen ya da mümkün olduğunca uzak duruyorum. Enerjimi çalmalarına izin vermiyorum. Çünkü nefes aldığım her an kıymetli, kendime ve sevdiklerime karşı sorumluluklarım var.
    Ho'oponopono kavramını hiç duymamakla birlikte tam da bu yaşadığım süreci destekleyecek bir durum olduğunu fark ettim bu yazınız sayesinde. Zero Limit kitabını da not aldım. Okuyacağım. Teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaman zaman olumlu bazı zamanlar da pesimist oldum ama pesimist olmak daha kötü yapıyormuş insanı bunu geç de olsa anladım

      Sil
  2. Anı yaşamak çok önemli. Yapılması gereken insanın kendi gücünün farkında olarak yaşaması. Güzel bir yazı olmuş teşekkürler.

    YanıtlaSil

Blog Tasarım : Sosyal Medya Kafe
ÇAYKOLİK BLOG COPYRİGHT © 2017 TÜM HAKLARI SAKLIDIR.