Yeşil Çay Demleme Teknikleri ve Yeşil Çayın Faydaları - Çaykolik Blog - Kişisel Blog

Yeşil Çay Demleme Teknikleri ve Yeşil Çayın Faydaları

Merhaba
Bu yazımda size yeşil çay demleme tekniklerini anlatmaya çalışacağım. Yeşil çay nasıl demlenir, yeşil çay faydaları nelerdir gibi soruların cevabını paylaşacağım. Buraya yazacaklarım uzunca bir süre yaptığım araştırmalarım sonucudur.
Yeşil Çay Demleme Teknikleri

Yeşil Çay Nasıl Demlenir

Yanlış bilinen bir durumdan bahsetmek istiyorum öncelikle. Yeşil çay demlerken, siyah çay demler gibi hazırlayanları gördüm duydum. Bu bitkiyi bırakın o şekilde demlemek, suyu bile aşırı kaynar su olmamalı. Şu şekilde izah edeyim; suyu kaynatıyoruz ve altını kapadıktan yaklaşık 1 dakika sonra demleme işlemini gerçekleştiriyoruz. Nasıl mı? Hemen örnek vereyim. Diyelim ki tek kişilik yeşil çay demlemek istiyorsunuz. Suyu kaynatıp fincana alıyorsunuz, kısa bir süre bekleyip içine bir tutam yeşil çay atıyorsunuz ve 3 dakika sonra süzüp içiyorsunuz. Veya benim fotoğraflarımda gördüğünüz gibi, fincana üzerine içi yeşil çay dolu süzgeci oturtuyorsunuz suyu yavaş ve sakin bir şekilde üzerine döküyorsunuz. Uzmanlar 30 saniyede bir yudumlamayı öneriyor, vardır bir bildikleri ama benim hiç bunu deneyecek zamanım olmadı, yani o çayı saniyeleri sayarak içmedim.
Peki buzlu yeşil çay nasıl yapılır, ondan da bahsedeyim hemen burada. aynı şekilde çayı demliyoruz. Oda sıcaklığına gelince dolaba kaldırıyoruz. İçine buz eklemek bu anlamda bana göre doğru değil, beklediğimiz tat ve etki azalabilir. Ancak bu şekilde hazırlanıp buz kalıplarına dökebiliriz, sonrasında hazırladığımız soğuk çay içine o buz küplerini atabiliriz. 
Poşet yeşil çaylar hakkında tam bir bilgim olmasa da ben demleme yeşil çayların çok daha iyi olduğunu düşünüp, mümkün olduğunca bu şekilde tüketiyorum ama poşet yeşil çay da kullanıyorum.
Yeşil çay nasıl demlenir


Yeşil Çayın Faydaları

Birçok uzmana göre fazlaca faydası var yeşil çayın. Bunların en başında içerdiği antioksidanlar sebei ile sağlığa güzel etkileri olması ile  hastalıklara karşı koruması geliyormuş mesela. Ayrıca içindeki bileşikler beyin fonksiyonlarını geliştirirmiş. Evet beklenen faydaya geçiyorum; yağ yakımı. Uzmanlar kişiler arasında yapılan çalışmalar ile yağ yakımını sağladığı ve metabolizmayı hızlandırdığı görülmüş. Tabii az da olsa bazılarına hızlandırma olayının gerçekleşmediğini de saptamışlar. Bunun için de kişiye göre değişebilir gibi bir esneklik payı bırakılıyor.
Yine yapılan araştırmalarda yeşil çayın egzersiz sırasında tüketilmesi halinde %17 daha fazla yağ yaktığı ortaya çıkmış. Mesela başka bir araştırmada normal beslenmeye devam eden kişinin, 12 hafta yeşil çay tüketen birinin 2,900 gr kaybettiği belirlenmiş.
Şimdi de yeşil çayın ne kadar tüketilmesi gerektiğini yazayım. Sadece yeşil çay değil tüm bitki çayları aslına bakarsanız 2-3 fincandan fazla içilmemeli. Fazlası karaciğere ciddi zararlar verebiliyor. Günde 5 fincan farklı bitki çayı tüketen bir yakınımız ki  kendisi doktor, sorunlar yaşamıştı.
Benim de yeşil çay ile ilgili söyleyeceklerim var. Dukan diyeti yaptığım dönemlerde bir ara duraklama yaşadım. 1 hafta boyunca gram eksilmedim ve bu arada yeşil çayın yukarıda yazdığım etkilerini duydum ve günde 1 fincan yeşil çay içmeye başladım ve kilo eksilmesi devam etti. Ancak hemen bir durumdan bahsetmem lazım; yeşil çay içtikten sonra ağzınızı mutlaka çalkalayın dişlerinizi yıkayın, sararmaya sebep oluyor.
yeşil çayın faydaları


Yeşil Çayın Zararları

Bu araştırmaları yaparken elbette zararlarını da araştırdım. Zaten kendi tecrübelerimle konu içinde, fazlasının zararlı olabileceğini yazmıştım ve tabi diş sararmasına sebep olacağını da. Bunlar dışında uzmanlar uykuyu kaçırabildiğini, hamilelerin folikasite etki edebileceğinden ve emzirenlerin de bebeğine geçip bebeğinin uykusunu etkileyeceğinden kullanmaması gerektiğini, idrara fazlaca çıkma durumuna sebep olacağını belirtmişler. 
Bir çaykolik olarak ve özellikle faydalarından dolayı bu yazıyı hazırlamak ve sizinle paylaşmak istedim. 
Yeni bir yazıda tekrar görüşmek üzere.
Sevgiler
yeşil çayın zararları

3 yorum:

  1. Yeşil çay demleme tekniklerini bilmediğimi gördüm yazınızda. Çok teşekkürler..

    YanıtlaSil
  2. Demleme teknikleri ve faydalı bilgi için tesekkurler

    YanıtlaSil
  3. Farklı çay demleme teknikleri var. Aslında çay demlemeyi, semaveri Ruslardan öğrendiğimizi öğrendiğim gün çayla ilgili daha çok şey öğrenebileceğimi farkettim :D

    YanıtlaSil

Blog Tasarım : Sosyal Medya Kafe
ÇAYKOLİK BLOG COPYRİGHT © 2017 TÜM HAKLARI SAKLIDIR.