Şekersiz Yaşamın Faydaları/Şekersiz Beslenme - Çaykolik Blog - Kişisel Blog

Şekersiz Yaşamın Faydaları/Şekersiz Beslenme

Merhaba
Benim için çok önemli bir gelişmeyi fazla beklemeden sizlerle paylaşmak istedim. Daha önce, diğer blogumda Şekersiz 21 Gün Diyeti başlıklı bir yazı yazıp şekersiz beslenme diyeti tecrübemi anlatmaya çalışmıştım. Şimdi de Şekersiz Yaşamın Faydaları başlıklı bir yazı hazırlamak istedim. Burada şekeri bıraktıktan sonra neler yaşadığımı, 21 günlük diyete ara verince neler yaşadığımı kısaca sizlerle paylaşmak istedim.
şekersiz yaşamın faydaları

Hem bahsettiğim yazımda hem en altta paylaşacağım videomda şekersiz beslenme ile ilgili yaşadıklarımı anlatırken, uzun süredir yaşamış olduğum enerji düşüklüğünden bahsetmiştim. Hatta birçok defa tahlil yapılmıştı 'neden bu enerji düşüklüğü nereden'  diye, en son bir sorun bulunamayınca bana enerji verecek  ilaç takviyesine başlanmıştı. Uzun zamandır, yoğun olacağım günler bu ilacı içiyordum. Şekersiz 21 gün diyetinin 15,16. gününden sonra o ilacı içme gereği duymadım. Tamam dedim, oldu bu iş. Ardından şekersiz beslenme şeklina ara verdik bayram telaşı vs için. Ben bu boşlukta şekersiz yaşama mümkün olduğunca uymaya yani aslında devam etmeye çalışacaktım. 05 Haziran tarihine kadar da şekerli hiç bir şey yemedim, sadece iki defa dışarıda iftar yaptım ve beyaz ekmek yedim. Ne olduysa 5 Haziran'da oldu...
şekersiz beslenme

Bir güllaç sevdam vardır benim, hazır tam zamanı ve diyete ara vermişken yemek istedim. O gün güllaç yedim, akşamına da kız kardeşimin gönderdiği çikolatalı kurabiyelerin tadına baktım. 6 Haziran günü açlık şekerim 145 tansiyonum da 8-5. Bilmeyenler için şeker yüksek tansiyon ise düşük. Ve enerji yerlerde, kafamı kaldıracak halim yok üstelik misafirim var. Bir anda beni farklı doktorlara götüren sayısız tahlil yapılmasına sebep olan o enerji düşüklüğünü hissettim bedenimde, aynısını o uyku halini... Hemen enerji hapıma başvurdum, oysa günlerdir ona ihtiyacım yoktu.
Kendimi toparladıktan sonra oturup düşündüm. O kadar araştırıldığı halde sebebi bulunamayan sorunun kaynağı belli olmuştu bu benim çok önemliydi.
İşte yukarıda yazdıklarımdan sonra mutlaka sizinle de paylaşmak istedim bu durumu. Belki siz de kendinizde denersiniz. Enerji düşüklüğü, uyku hali ve halsizlik olaylar çağın hastalığı diye adlandırılıyor ama hiç de öyle değilmiş. En azından şekersiz beslenme yani şekersiz hayat bendeki bu sorunlara çözüm imiş.
Umarım birilerine faydalı olur bu yazdıklarım.
Yeni bir yazıda görüşmek üzere.
Sevgiler
Not: Fotoğraflar @sibelordueri Instagram hesabından izinli alınmıştır.


10 yorum:

  1. 21gün diyetine başlayıp bir türlü sonunu getiremedim

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle çok haklısınız Nihal hanimcim...aynı enerji düşüklügü bende de vardı ve artik daha istekliyim...hep birlikte tekrar şekersiz, sağlikli günlere... hepimize başarilar diliyorum

    YanıtlaSil
  3. İlkokul 5 e gidiyordum, çayı şekersiz içemeye başladım. Tuzu vs de azaltmıştık ailecek. O gün bugündür hiç şeker kullanmadım. Fakat tatlılar......
    Çok güzel bir başlangıç yaptınız, dilerim devamı gelir.
    İlke,
    -kozmetikyorumlarim-

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şekersiz çay geçmişi bende de çok eskidir ama diğer türlü çok sağlıksız besleniyordum.
      Çok teşekkür ederiz canım inşallah

      Sil
  4. şekersiz hayat mutlaka ki çok faydalı ama yapabileceğimi hiç sanmıyorum en azından şimdilik :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de öyle zannederdim. Hele ki beyaz un olmadığını duyduğumda asla benlik değil demiştim. Ancak karar verip bir süre devam ettikten sonra anladım ki beni zehirleyen beyaz un ve şekermiş

      Sil
  5. tatlılar bir yandan yerken mutluluk verirken bir yandan da sağlığımızı bozuyor offf yani ya...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bildiğiniz zehirmiş benim için. Şimdi anladım ve devam ediyorum

      Sil

Blog Tasarım : Sosyal Medya Kafe
ÇAYKOLİK BLOG COPYRİGHT © 2017 TÜM HAKLARI SAKLIDIR.