Kitap Okuma Etkinliklerine Bir Yenisini de Ben Ekledim - Çaykolik Blog - Kişisel Blog

Kitap Okuma Etkinliklerine Bir Yenisini de Ben Ekledim

Merhaba
Kitap okuma etkinliklerine bir yenisini de ben ekledim ve size bunu anlatmaya geldim. Özellikle çocuklara kitap okuma alışkanlığı kazandırma konusunda zorluk yaşayanlar var, bunlardan biri de benim. Büyük oğlum çok kolay kazandı kitap okuma alışkanlığını ancak küçük oğlum 3,5 yaşında okumayı öğrenmiş olmasına rağmen mecbur kalmazsa kitap okumuyor. Evde kitap okuma saatleri oluşturduk ilgisini çeksin diye ama olmadı. Google'da kitap okuma etkinlikleri nasıl planlanmalıdır şeklinde yaptığım arama sonucu çıkan etkinlikleri ve önerileri uygulamaya çalıştım olmadı. İnatla okumak istemiyorum diyor başka bir şey demiyor.

İlkokul 2.sınıfı tamamladı, akademik olarak bir sorunumuz yok. Araştırmayı öğrenmeyi çok seviyor ama daha çok bunu Youtube videoları ile yapıyor okuyarak değil. Hem babası hem abisi hem de ben sürekli okuyoruz ama bu durum bile onu etkilemiyor. Abisi o şekilde alışmıştı, bizden görüp bizim gibi oturup alırdı bir kitap. Biz bırakana kadar o da okurdu. Ama bu ufaklık hiç bir türlü yanaşmadı.
Şu sıralar Excel tablolarına meraklı, kendi kendine tablolar yapıyor. Ben de ona bir iki özelliğini gösterdim, bu şekilde de kareler ve sütunlardan ibaret bir görüntü olmadığını fark etti daha bir keşfetme hevesi geldi. Ben de bu durumu değerlendirmek istedim ve teklifimi yaptım.
Çok sevdiği bir Merve ablası var (sadece o değil hepimiz, ailece seviyoruz Merve prensesimiz bizim). Konuyu açtım. "Şimdi size bir önerim var, kitap okuma etkinliği yapalım. Yetişkinler günde 15 benim oğlum günde 3 sayfa okusun. Sonra bir whatsapp grubu kuralım günlük rapor halinde okuduğumuz kitabın adını, o gün kaç sayfa okuduğumuzu grupta yazalım. Ferşat da (oğlumun adı) Excel'e geçsin bu kayıtları ve yaz sonunda bakalım, kim kaç sayfa ve kaç kitap okumuş?" dedim. Küçük Bey'in verdiği ilk cevap ödül de olacak mı? Bu direkt hayııııır diye bağırmasından hallice bir cevaptı aslında. Ben de "en fazla kitap okuyan kişi zaten en çok bilgilenmiş ve donanmış kişi olduğundan ödül almış sayılır ama yine küçük bir şeyler düşünülür dedim. Kabul etti. Aldık kitaplarımızı elimize. Biz 15 sayfa bitince durmadık, o da "3 sayfa bitti bugünlük yeter" demedi ve 23 sayfa okudu, ayracını koyup kitabı kapattı. Bugün yeni gün ve bakalım kaç sayfa okuyacak. Aşağıdaki tabloyu hazırladık. En alta sekmeler yaptık kendi isimlerimizle.
Bunu sizlerle paylaşmak istedim çünkü zafer inananındır:))
Allah ömür verirse yaz sonu yazımı güncelleyeceğim.
Yeni bir yazıda görüşmek üzere.
Sevgiler

4 yorum:

  1. Ben de oğlum için bir takvim çıktısı aldım yazıcıdan. Her gün bir sayfa dahi olsa kitap oku ve o günü takvim üzerinde işaretle dedim. Şimdilik böyle gidiyoruz. 1. sınıf olduğu için günde bir sayfaya razıyım. Ama sizin planınızı okuyunca o da hoşuma gitti. Güzel bir plan. Okuması ilerleyince ben de böyle bir yol izleyebilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 3.kitaba geçti kısa sürede işe yaradı bu etkinlik.
      Evet sizin 1.sınıf bıktımadan yavaş yavaş alışacak

      Sil
  2. ah ben de kızıma kitap okumayı sevdireyim diye çok çabaladım tam sevmeyecek heralde bu çocuk diye vazgeçmiştim ki bir mucize oldu ve şimdi sevdiği kitap olsursa300 sayfa olsun 400 olsun 2 günde okuyup bitiriyor bana da şükretmek kalıyor okumanın keyfini aldığı için...sizin fikir de harikaymış ve sanırım amacına ulaşmış bile..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim kızınız için
      Evet amacına ulaştı çok şükür:)

      Sil

Blog Tasarım : Sosyal Medya Kafe
ÇAYKOLİK BLOG COPYRİGHT © 2017 TÜM HAKLARI SAKLIDIR.