Lokanta Usulü Ezogelin Çorbası - Çaykolik Blog - Kişisel Blog

Lokanta Usulü Ezogelin Çorbası

 Bugün bir çorba tarifi ile geldim. Lokanta usulü ezogelin çorbası tarifi vereceğim size. Aslına bakarsanız çorbalarla aram pek yok. Çok güzel yapılmışsa yarım kase yiyebilirim, o da belki. Ancak diyet döneminde olduğum için lezzetli çorba tarifi ararken Sibel'le Sağlıklı Yaşam kanalında Lokanta Usulü Ezogelin Çorbası tarifine denk geldim ve denedim. Aşırı güzel olmuştu. Ertesi güne kalınca daha da güzel olmuştu. Şimdi de kendisinin izni ile tarife burada yer vermek istedim. Başlayalım...

Lokanta Usulü Ezogelin Çorbası


Lokanta Usulü Ezogelin Çorbası Malzemeleri

1 SB Kırmızı Mercimek

Yarım ÇB Pirinç

Yarım ÇB Bulgur

2 SB Et Suyu -opsiyonel-

Soğan- Sarımsak 

Salça

Tuz Nane Karabiber

Sıvı yağ- Tereyağ


Lokanta Usulü Ezogelin Çorbası Yapılışı

Sarımsak ve soğanı rendeliyoruz. Tencere sıvı ve tereyağ ekleyip soğanlar pembeleşinceye kadar kavuruyoruz. Yağ seçimiz size kalmış aslında. Bu Sibel'in tarifi ben ayçiçek yağı ile yaptım. Ardından salçayı ekliyoruz. Bir kaşık biber bir kaşık domates salçası ekledim ben. Şimdi isterseniz nane ekleyebilirsiniz ben sona doğru ekledim. Sıra yıkadığımız mercimekleri eklemekte. Biraz kavurup pirinç ve bulguru ekliyoruz, kavurmaya devam ediyoruz. Eklediğimiz mercimek bulgur ve pirinç yumuşuyor ve biz sıcak suyu boca ediyoruz bu karışıma 2 litre kadar. Eğer et suyu ekleyeceksek, tenceredeki karışım kaynayınca ekleyebiliriz. Sonra ara ara karıştırarak kıvam almasını pişmesini bekliyoruz. Ocağın altını kapatmaya yakın baharatları ekledim ben. Sıra blender ile çekmeye geldi. Bu aşamada süreyi siz belirleyin. Çorbada tanelerin görünmesini istiyorsanız az çekmeniz yeterli. Ben hiç tane kalmasını istemediğim için fazlaca geçirdim blenderdan. İşte lokanta usulü ezogelin çorbanız hazır. Afiyet olsun. Aşağı Sibel'le Sağlıklı Yaşam kanalından videoyu da ekliyorum. Belki okuyarak değil izleyerek yapmak istersiniz.

Yeni bir yazıda görüşmek üzere.

Sevgiler



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blog Tasarım : Sosyal Medya Kafe
ÇAYKOLİK BLOG COPYRİGHT © 2017 TÜM HAKLARI SAKLIDIR.