Tam Buğday Unlu Ramazan Pidesi - Çaykolik Blog - Kişisel Blog

Tam Buğday Unlu Ramazan Pidesi

Tam Buğday Unlu Ramazan Pidesi tarifi ile geldim. Çok uzun bir süre önce beyaz ekmeği hayatımdan çıkardım. Sadece çavdar veya tam buğday ekmeği tüketiyorum. Pidesi de güzel olabilir dedim ve girdim mutfağa. Bir Youtube videosu çektim, onu da yazının sonuna eklerim. İsteyen buradan okur isteyen yapılışını görmek için videoya gider. Hemen tarife geçeyim. 
Tam Buğday Unlu Ramazan Pidesi


Tam Buğday Unlu Ramazan Pidesi Malzemeleri 


3 SB Tam Buğday Unu 
Yarım SB Buğday Unu 
Yarım SB Yoğurt 
Yarım SB Ilık Su 
Yarım SB Ilık Süt 
1 Paket Maya 
1 YK Şeker 
1 TK Tuz 
Şekil Vermek İçin 
Yarım ÇB Su 
Yarım YK Un 
Üzeri İçin 
1 YK Yoğurt 
1 Yumurta Sarısı Çörek Otu- Susam

Tam Buğday Unlu Ramazan Pidesi Yapılışı

Unları yoğurma kabına alalım, ortasına şeker ve mayayı ekleyelim. Sütten biraz döküp parmaklarımızla biraz karıştıralım. Sonra yavaş yavaş diğer malzemeleri ekleyelim. Yani kalan süt, su, yoğurt ve sıvı yağ. Yumuşak ve ele yapışan bir hamur elde edene  kadar yoğuralım. Ardından yoğurma kabının üzerini kapatıp mayalanması için kaldıralım. 
Hamur iki katı kadar şiştikten sonra hafif toparlayalım. Un veya yağ ile toparlayabiliriz. Şimdi pide parçalarını ayırabiliriz. Ben bir küçük bir büyük iki pide çıkardım bu malzemelerden. Yağlı kağıt serdiğimiz tepside un yardımı ile şeklini verelim. Şekil vermek için malzemeler arasında belirttiğim un ve suyu karıştıralım. Parmaklarımızı bu suya batırarak şekil verirsek, hamur parmaklarımıza yapışmaz. Bu formülü de Ümran Yalçınkaya'dan öğrendim.
Şimdi sıra geldi tepsi mayası aşamasına. Ben hamur işini pofuduk sevdiğim için yarım saat tepsi mayası yapıyorum. Yani hazır halde hamuru tepside bekletiyorum. Eğer siz böyle tercih etmezseniz, pidenin üzerine yumurta sarısı ve yoğurt karışımını sürüp çörek otu ekip 180 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirebilirsiniz.
İşte hepsi bu kadar
Şuraya da videoyu ekleyeyim 







2 yorum:

Blog Tasarım : Sosyal Medya Kafe
ÇAYKOLİK BLOG COPYRİGHT © 2017 TÜM HAKLARI SAKLIDIR.