Portakal Kabuğu Tozu Nasıl Yapılır? - Çaykolik Blog - Kişisel Blog

Portakal Kabuğu Tozu Nasıl Yapılır?

Evet başlıkta da gördüğünüz gibi portakal kabuğu tozu nasıl yapılır onu anlatacağım bugün. Çok eski bir alışkanlık değil bende portakal kabuğu tozu kullanmak. Ama başlayınca sizlerle de paylaşmak istedim. Öğrendiğim ve denediğim faydalarından da bahsedeceğim.
Portakal Kabuğu Tozu Nasıl Yapılır


Portakalların kabuklarını kurutmakla işe başlıyoruz. Ben peteklerin üzerine serdiğim havlu kağıda dizerek kuruttum, bir buzdolabı poşetinde biriktirdim. Rondoya atıp parçalanmalarını sağladım. Bir elekten geçirdim. Bu aşamada makarna süzgeci gibi  bir şey lazım bize, çay süzgeci ile günlerce uğraşırsınız. Ardından bir kavanoza aldım portakal kabuğu tozlarını. Şimdi kullanıma hazır.
Peki nerelerde kullandım. Portakallı kurabiye yaparken bir yemek kaşığı kadar ekledim. Kek yaparken de kullandım. 
Aslında cilt bakımında da kullanıldığını duydum, çok başarılı sonuç alanlar da var ama ben henüz denemedim. Şimdi birkaç kullanım alanından bahsedeyim. Portakal kabuğunu oda parfümü olarak kullanabiliyoruz. Kurutmadan da su, çubuk tarçın ile kullanılabilir. Çiçeklere gübre olarak kullanabiliriz. Ayrıca karıncaların çıkış yerlerine serperek  gelmelerini önleyebiliriz. Söylentiye göre kilo verme aşamasında da etkisi varmış. Bunun için de çayı yapılıyor.

Portakal Kabuğu Çayı Tarifi

Bir bardak sıcak suyun içine 1 tatlı kaşığı portakal kabuğu tozu atıyoruz ve 10 dakika kadar bekliyoruz. Tatlandırmak için bir çay kaşığı bal ekleyebiliyoruz. Çubuk tarçın ile de aroma katkısı yapabiliriz. 

Ben deneyip faydalarını gördükçe sizlerle paylaşacağım 
Yeni yazılarda görüşmek üzere.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blog Tasarım : Sosyal Medya Kafe
ÇAYKOLİK BLOG COPYRİGHT © 2017 TÜM HAKLARI SAKLIDIR.