Sevda Gazozcusu Tarihi - Çaykolik Blog - Kişisel Blog

Sevda Gazozcusu Tarihi

Merhaba
Kiminizin bildiği kiminizin ise belki de hiç duymadığı bir mekandan bahsetmek istedim. Sevda Gazozcusu tarihi bugünün yazısı olsun. Diğer instagram hesabımda yani @huzunsarisiblog da bir akşam bu gazozları paylaşmıştım, hikayede. Çok fazla soru sorulunca da burada yazmak istedim, malum diğer blog sadece kozmetik blogu. Benim de işin açığı Sevda Gazozcusu hakkında pek bir bilgim yoktu, Vefa Bozacısı'na gittikçe gazoz çeşitlerinden alırdım eve gelirken. Dediğim gibi siz sorunca da araştırdım ve şimdi yazıyorum.
Sevda Gazozcusu Tarihi

Sevda Gazozcusu bundan yaklaşık 4 yıl önce kurulmuş. Bir üniversite öğrencisi düşünmüş bunu, bir de ortağı varmış ama ortağın kim olduğu herhangi bir yerde geçmiyor ya da ben görmedim. Üniversite öğrencisinin adı Mahmut Saklı. Girişimci gençler hep olsun...
Arkadaşlar burada yaklaşık 130 çeşit gazoz var. Farklı aromalarda farklı illere ait farklı marka gazozlar. Amaç ise Türkiye'nin sahip olduğu yerli ve milli gazozları Avrupa'ya tanıtmak. Bununla ilgili de bazı çalışmaları varmış Saklı'nın  Mesela etrafında bu yolculuğun yönetmenler tarafından da ilgi çektiğini söyleyip şunları eklemiş "Belgesel yapılması için şimdi görüşmeler ve birkaç gazoz markasıyla toplantı yapıyoruz. Sonrasında yeterli desteği bulabilirsek, belgesel çalışmamızı Türkiye geneline taşıyacağız ve 1970-80'li yıllardan günümüze kadar gelen gazoz kültürünü çekmek istiyoruz."
Sevda Gazozcusu

Ben bu dükkanı kız kardeşim sayesinde keşfettim aslında. Fatih ilçesinde doğduk büyüduk, bundan 10 yıl öncesine kadar da orada yaşıyorduk. Vefa Bozacısı bizim vazgeçilmez mekanlarımızdan biriydi. Oradan taşınmış olsak da hala sık sık gideriz. İşte bu gidişlerde fark etmiş kardeşim Sevda Gazozcusu'nu. O günden beri de o tarafa gittikçe sanki başka yerde yokmuş gibi stoklar döneriz. Evet bazı markalar tabii her yerde yok, özellikle aromalar; damla sakızlı, çikolatalı, hindistan cevizli, kahveli vs ancak benim tercihim sade  olduğundan aromalı olanlar ilgimi çekmiyor. Benim orada ilgimi çeken projenin iyi olması.
Fiyatları sormuştunuz ondan da bahsedeyim. Bu dükkanda gazozların tanesi 5 lira. 
Anadolu'da da şube planları olduğunu şimdilik iki şubeleri olduğunu da belirterek yazımı sonlandırayım.
Yeni bir yazıda görüşmek üzere
Sevgiler
Not: Bilgileri AA muhabiri Ayşe Büşra Erkeç'in Mahmut Saklı ile yaptığı söyleşiden aldım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blog Tasarım : Sosyal Medya Kafe
ÇAYKOLİK BLOG COPYRİGHT © 2017 TÜM HAKLARI SAKLIDIR.