Erdal Eren Kitap Yorumu - Çaykolik Blog - Kişisel Blog

Erdal Eren Kitap Yorumu

Merhaba
Bugün burada okuduğum bir kitaptan bahsetmek istiyorum. Kitabın adı Erdal Eren. Kitaba başlarken Instagram hikayemde paylaşmıştım ve birkaç dm aldım, siyasi görüşümü öğrenmek isteyenlerden. Okuduğum kitapların siyasi duruşum ile çok ilgisi olmaz. Hem kendi görüşüm hem karşı görüşten kitaplar okumak bana yarar getirir, doldurur. Tek taraflı okursam at gözlükleri ile gezmem gerekecek, hiç gerek yok. Neyse bu konuya da açıklık getirmiş olayım. Sağcı solcu olmak çok önemli değil benim için, insan olmuşsak işlem tamamdır.
Erdal Eren kitap
Erdal Eren

Kitap hakkındaki fikirlerime geçmeden önce Erdal Eren kimdir sorusunun cevabını vereyim. Kayıtlarda kısaca şu şekilde geçiyor; 12 Eylül Darbesi öncesinde bir askeri inzibat erini öldürdüğü suçlamasıyla hüküm giyen ve darbeden sonra asılarak idam edilen Yurtsever Devrimci Gençlik Derneği üyesi ve Ankara Yapı Meslek Lisesi öğrencisi.
Kitap, Gece Kitaplığı Yayınevi'nden çıkmış. 296 sayfa ve 2018 yılına ait. Yazarı Birol Öztürk.
Birol Öztürk'e ait okuduğum ilk kitap bu, dolayısı ile bir ön görüm yoktu kitabı alırken gördüm adını ilk kez. Sade bir anlatım dili var, beyninizi zorlayıp zamanınızı almıyor. Diğer kitaplarına baktığımda, daha çok kişi isimlerine yazılmış kitaplar görüyorum; Ahmet Kaya, Deniz Gezmiş Yılmaz Güney gibi...
Kitapta Erdal Eren'in ne ile nasıl suçlandığı, nasıl adil savunma ve yargılama yapılamadığını anlatmış yazar. Eren'in ve ailesinin neler yaşadığını anlatırken sağ taraf sol taraf demeden 12 Eylül faciasında yaşam hakkı ellerinden alınmış gençlere ve onların son mektuplarına yer vermiş. Yer yer duygusal cümlelerle anlatmış olanları, bazen de öfke ile. Dengede olmuş ifadeler...
erdal erenin mektubu
Erdal Eren'in Mektubu
Kitapta beni rahatsız eden sadece kapak oldu. Belki yayınevi ve yazar kitap içeriğine uygun buldular harflerden akan kanı ama ben beğenmedim, rahatsız etti işin açığı.
Kitap alırken biyografi, anı, araştırma inceleme türleri ilk tercihlerim oluyor. Gittiğim bir kitap fuarında aldığım kitaplardan biri idi Erdal Eren. Kitabı almamın nedeni de bahsettiğim gibi okumaktan zevk aldığım türlerden olması. 4 günde bitirdim. 12 Eylül'de katkısı geçen ölmüş yaşayan kim varsa hepsine isyan ede ede...
Sonuç olarak bu tür kitapları okumayı seviyorsanız ve tabii bazı gerçekleri bilmiyorsanız öğrenmeye, biliyorsanız benim gibi tekrar yüzleşmeye cesaretiniz varsa okumanızı önereceğim bir kitap.
Kitabın yazılmasına sebep Erdal Eren ve diğer ziyan olan yaşamlar için bir yorum yapmak istemiyorum; zaman sayfa yetmez ben başlarsam. Sadece şunu düşünüyorum; 12 Eylül alçaklığını unutmalı mıyız yoksa unutturmamalı mıyız?
Sevgiler
erdal eren


1 yorum:

  1. Kitabın içeriğini tahmin edebiliyorum. İnsanın içi sızlayarak okur eminim :(( Ne acı günler, ne canları ziyan etmişler.

    YanıtlaSil

Blog Tasarım : Sosyal Medya Kafe
ÇAYKOLİK BLOG COPYRİGHT © 2017 TÜM HAKLARI SAKLIDIR.