Baltalı Hano'nun Selamı Var! (Baltali Hano Kimdir?) - Çaykolik Blog - Kişisel Blog

Baltalı Hano'nun Selamı Var! (Baltali Hano Kimdir?)

Yazımın başlığını görenler şaşırdı biliyorum. Baltalı Hano'yu bilenler 'nasıl yani?' diyor, bilmeyenler ise 'Baltalı Hano kim?' diye düşünüyor mutlaka. Anlatacağım!
Son zamanlarda ülke gündemi #çocuksusarsensusma benzeri etiketlerle doldu farkında mısınız? Kadın erkek, yaşlı genç herkesi isyan ettiren olaylar içinde Adana'da yaşanan 4 yaşındaki çocuğun başına gelen cinsel istismar bardağı taşıran son nokta oldu. Sosyal medya etiketleri kitlendi bu olaya gösterilen tepkiler yüzünden. Bu olayları izleyen ve gözlemleyen biri olarak aklıma Baltalı Hano geldi benim.
Baltali Hano Kimdir
Baltalı Hano kimdir diye soranlara hemen bahsedeyim. 1800'lü yıllarda yaşamış, adı Hanzede. Bir oğlu var bir de sevgilisi. o dönem Hanzade'nin sevgilisi kabadayı olarak bilinen biri.  12 yaşındaki oğlu ortadan kayboluyor ve her yerde aranmasına karşı bulunamıyor. Aramalar sonuç vermeyince Hano kendi çıkıp aramak istiyor ama kabadayı sevgilisi buna asla izin vermiyor. Artık dayanamayan ve sevgilisinin sürekli onu dışarı çıkarmamasından şüphelenen Hanzade bir gün erkek kılığına girip sevgilisini takip ediyor. Adam gün içinde haraçlarını topluyor ardından bir hamama giriyor.  Oğlunu orada yazık ki dillendirmek istemediğim bir görevde buluyor. Odunların yanında bulunan baltayı alarak sevgilisi dahil 21 kişiyi o baltayla öldürüp oğlunu alıp eve dönüyor. Bu olaydan bir süre sonra da kurşuna dizilerek öldürülüyor

Yaşanan son olayda gördük ki tüm kadınlar Baltalı Hano kıvamına gelmiş, ben bile. İstismar edilen çocuğun kimin çocuğu olduğu hiç önemli değildi artık boğazımıza kadar gelmişti olaylar. Çocukların bedenlerinden aldığı yara dışında ruhlarının, geleceklerinin etkilenmesi ve bunlara dur diyen olmaması herkesi çileden çıkardı. Öyle ya, benzer suçlardan yakalanan kişilere verilen cezalar öyle komik ki. Bir de indirimler var, mahkemede saygısı, pişmanlığı, giyim kıyafeti, daha önce suç işlememesi vs. Kısa süre sonra sapık dışarıda ve yeni kurbanlar peşinde kabus gibi. Bunlara şahit olan diğer sapıklara da 'nasılsa üç gün yatar çıkarım' düşüncesi ile hamlelerine ilk fırsatta başlıyorlar.

Bahse konu Adana olayının ardından siyasiler sanırım yükselen çığlıkları duydu ve hepsi cezaların caydırıcı olması konusunda hemfikir, birlikte çalışıyorlar. Düşünülen cezalardan biri de suçlunun kimyasal hadım edilmesi. Verilen ilaçlarla bu sağlanacak ama ilaçlar bırakıldığında ortadan kalkacak. Hiç bir işe yarayacağını sanmıyorum. Biyolojik hadım önerisi kabul edilip acilen onaylanmalı bana kalırsa. Hatta suçlunun halkın iradesine bırakılması bana göre en adil cezalandırma yöntemi ama elbette bu olmayacak. Evet evet biyolojik hadım en mantıklı olanı.

Yine bir gerçek daha çıktı bu eylemlerle birlikte ortaya. Siyasi fikir ne olursa olsun, eğitim düzeyleri ne olursa olsun, kadın olsun erkek olsun aynı fikri savundu herkes ve yeter dedi yeter! Ve öyle konu çocuk olduğu için, çocuklar aklı başında her insanın zayıf noktası olduğu için sanıyorum ki gerekenler yapılmazsa Baltalı Hano'lar sahneye çıkacak kurşuna dizilme pahasına!

Sevgiler
Not: Bu yazım 22 Şubat 2018 tarihinde medyaextra.com da yayınlanmıştır.

8 yorum:

  1. Yüreğimiz yangın yeri eğer o imkan elime geçerse gözümü kırparsam namerdim adaletin devletin birşey yapacağı yok bu gidişle biz hepimiz hano olacağız

    YanıtlaSil
  2. İlk kez okudum duymuş oldum

    YanıtlaSil
  3. Çok acı çekiyoruz bu olayları duydukça. Ve caydırıcı cezalar olmadığı için sanırım gittikçe artıyor da.. O "3 gün yatar çıkarım" düşüncesi yok mu...:(:( Vicdan gerek her şeyden önce..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o vicdan duygusu da aileden çocuklara eğitimle oluyor sanırım. vardığım sonuç bu

      Sil
  4. Baltali Hano' yu ilk defa duyuyorum. Cezalandırma konusuna kesinlikle katılıyorum fakat ülkemde adil yargılama olduğunu düşünmüyorum. O nedenle verilen cezaların üzerine suç atılan bir masumunda çekebileceği çekincesinde kalıp, asalım keselim şöyle yapalım diyen sosyal medya gençliğini düşünmeye davet ediyorum. Umarım adaletli bir yargı ile böyle olayların önü kesilecek cezalar ve yaptırımlar getirilir.
    Sevgiler,
    kozmetikyorumlarim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle aynı şeyi düşünüyorum. idam gelirse tek suç için gelmez zaten dolayısı ile suçu olan olmayan bu şekilde cezalandırılır ve aa özür dileriz ergenekon diye bişey yokmuş gibi bir son da olabilir idam sonrası.
      O sebeple biyolojik hadım en mantıklısı taciz tecavüz gibi suçlara

      Sil

Blog Tasarım : Sosyal Medya Kafe
ÇAYKOLİK BLOG COPYRİGHT © 2017 TÜM HAKLARI SAKLIDIR.