Safranbolu'da Kalınacak Yer Kuşçu Han Otel - Çaykolik Blog - Kişisel Blog

Safranbolu'da Kalınacak Yer Kuşçu Han Otel

Merhaba

Bugün Safranbolu'da Kalınacak Yer tavsiyesi ile geldim. Kuşçu Han Otel'den bahsedeceğim kısa ve öz.
Safranbolu 125.Alay Komutanlığı'nda büyük oğlum kursiyer. Onun yemin törenine giderken bir yandan da Safranbolu'da nerede kalınır? Safranbolu'da konaklama tavsiyeleri şeklinde bir çok arama yaptım. Ama sanıyorum ben reklam sitelerine çok güvenemiyorum. Böyle benim gibi birebir yaşayarak anlatan kişisel bloglar aradım, yoktu.

safranboluda-kalinacak-yer


Bir de öyle bir durum ki yemin töreni olduğu için Safranbolu'da tüm konaklama yerleri dolu olabilirdi 3200 asker var sonuçta. Yarısının ailesi gelse, zaten Safranbolu nüfusu 66 bin civarı ona göre hesaplayın durumu. 15 gün önceden bu telaş sardı bizi derken aklımıza çok eski bir tanıdığımız olan Sinan geldi, 10 yıl önce Safranbolu'ya yerleşmişti onu aradık. Bize temiz düzgün bir konaklama yer bulmasını rica ettik, 3 gün kalacaktık. Yola çıktık.Bize Kuşçu Han Otel'in konumunu attı gittik.

kuscu-han-otel

Otel girişinde, burada karşılandık. Safranbolu'nun dokusu bozulmamış sokakları arasında bir han Kuşçu Han Otel'in konumu. Otel olarak geçmişi fazla uzun değil ama konak olarak 1800lü yıllara dayanıyor. Otel sahibi bu evde doğmuş, büyümüş. Otele çevirmeye karar verdiğinde ise doğallığını bozmadan restore ettirmiş. 
Size Kuşçu Han Otel'in birkaç özelliğinden bahsedeyim. Her odanın numarası olur değil mi? Burada her odanın bir ismi var, kuş isimleri. Mesela saka, mesela flamingo, turna gibi... Bir de balayı süiti var, bizim kaldığımız oda. Onu da ışık yeterli olmadığı için fotoğraflayamadım ama küçük bir video çekmiştim İnstagram için, onu Youtube kanalıma yükledim, sizinle paylaşayım. 


Eğer bilgisayardan giriyorsanız aşağıda videoyu görebilirsiniz. Ama telefondan giriyorsanız tam şurayı tıklayın lütfen.

safranboluda-kalinacak-yer-kuscu-han-otel

Bu gaz lambası ve daha nice obje, beni çocukluğuma götürdü. Ananemlerin iki katlı bir evi vardı, tam da o ev gibi. Odalar hol ve salon bölümleri. Kimbilir ne anılar var o duvarlarda o objelerde... 
Çok etkilendim. Kahvaltıda sanırım bir kuş sütü eksik. İki kişilik kahvaltı hazırlanıyor mesela 4 kişi tıka basa doyar.
Daha çok fotoğraf çekmek isterdim aslında ama içerisi videoda gördüğünüz gibi fotoğraf çekimine çok uygun değil ışık anlamında. Bir daha gidersem özel olarak ışıkların yükseltilmesini rica edeceğim fotoğraflamak için.
Kuşçu Han Otel Safranbolu'nun tam ortasında, Eski Safranbolu diye geçiyor. Şehir görüntüsünden tamamen uzak çok doğal. Etrafında Safranbolu lokumu satan dükkanlar, ev yemekleri yapan lokantalar... Bir dahaki gidişimde biraz daha bilinçli gezeceğim.
Safranbolu'da kalınacak yer, konaklayacak yer arıyorsanız Kuşçu Han Otel'e bir uğrayın.
Yeni bir yazıda görüşmek üzere.
Sevgiler




5 yorum:

  1. Oğlunuza hayırlı teskereler diliyorum. Safranbolu görmek istediğim yerler arasında. Safranboluda kalınacak yerler konusunda bilgi sahibi olmak güzeldi. Kuşçu Han Otel'in ortamı da çok hoş..

    YanıtlaSil
  2. Safranbolu gitmek istediğim yerlerden. Gitmek nasip olursa tavsiyenizi dikkate alacağım :)

    YanıtlaSil
  3. çok eskiden bir gitmiştim güzel yerdir Safranbolu..

    YanıtlaSil
  4. Görmek istediğim yerler arasında Safranbolu var. Bir türlü gitmek nasip olmadı.Safranbolu'ya gidersem Kuşcu Han Otel aklımda olsun. Detaylı yazın için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil

Blog Tasarım : Sosyal Medya Kafe
ÇAYKOLİK BLOG COPYRİGHT © 2017 TÜM HAKLARI SAKLIDIR.