Paçanga Böreği Tarifi - Çaykolik Blog - Kişisel Blog

Paçanga Böreği Tarifi

Merhaba

Paçanga Böreği Tarifi ile geldim. Aslına bakarsanız paçanga böreği bir zamanlar yayınlanan yemekteyiz programı ile çok fazla yer buldu masalarımızda, sizce de öyle değil mi? Haftada 5 yarışmacının 3 tanesi başlangıç olarak paçanga böreği sundu misafirlerine. Bizim evde de hem çocuklar hem eşim oldukça sevdiği için tavada paçanda böreği mümkün olduğunca yapılır. Hemen başlayalım.

pacanga-boregi


Paçanga Böreği Malzemeleri

120 gr pastırma
100 gr kaşar peyniri
1 adet domates
1 adet biber
1 y.k sıvı yağ
Az tuz
2 adet yufka
Bir kase su -börek uçlarını ıslatmak için-

Paçanga Böreği Nasıl Yapılır?

Yufkaları önce ikiye katlayalım. Üçgen olacak şekilde 6 veya 8 parçaya bölelim. Bu şekilde bir adet yufkadan, üçgen olarak toplam 12 veya 16 parça çıkar. Ben 12 üçgen parça çıkardım iki yufkadan 24 parça çıktı ve yukarıdaki malzemeler tam geldi. Yufkaları bu şekilde kestikten sonra bir kenara alalım ve paçanga böreği iç malzemeleri hazırlayalım.

1 yemek kaşığı sıvı ya içine pastırmaları parçalayıp atalım. Bir iki dakika sonra yıkayıp doğradığımız biberleri atalım. Onun sonrasında kabuğu soyulmuş domatesi küçük küpler haline ekleyelim karıştıralım. Biraz tuz atalım. Fazla tuz kullanmıyoruz, pastırma yeterince tuzlu sadece biber ve domatesi için yarım çay kaşığı kadar. Bu malzemeleri toplamda yaklaşık 5 dakika kavuralım sonra başka bir kaba alalım biraz soğumasını bekleyip kaşar peyniri rendeleyelim, tüm malzemeyi karıştıralım. Aşamalardan çektiğim fotoğrafları paylaşayım.


Pacanga-Böregi-tarifi

Pacanga-Böregi

Pacanga-Böregi-tarifi




Hazırladığımız paçanga böreği malzemeleri tamamen soğuduktan sonra, daha önce üçgen hazırladığımız yufkalarının geniş olan yerine koyup, sigara böreği şeklinde sarıyoruz. Malzeme miktarını kendiniz ayarlayabilirsiniz. Ben orta karar denilebilecek kullandım. Sarma işleminin sonunda ince kısmı hazırladığımız suya batırıp sarma işlemini tamamlarsak açılmaz. Ve kızartma işlemine geçiyoruz. Fazla özelliği olmayan bir kızartma yapıyoruz. Yalnız size bir önerim var; vaktiniz varsa sardıktan sonra en az iki saat buzdolabında bekletin sonra kızartın. Hatta mümkünse daha uzun süre bekletin, yağ çekmeyecektir. Sigara böreği için de aynı şey geçerli.

Fırında paçanga böreği yapan da var ama bana göre paçanga böreği yağda kızartılır. Malzemeleri hiç kavurmadan ekleyen, pastırmaları dilim halinde ekleyen, biberleri boydan ikiye bölüp yine neredeyse bütün olarak kullanan var ama ben yukarıda yazdığım gibi yapıyorum paçanga böreğini.

Mutfağımdan yeni bir tarif ile buluşmak üzere.
Sevgiler


2 yorum:

  1. ay o kadar çok severim ki canım istedi resmen :-))

    YanıtlaSil
  2. Herkese merhaba, ben aranızda çok yeniyim...sayfamı ziyaret edip takipçim olarak ve yorumlarınızla beni desteklerseniz çok mutlu olurum....herkese kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum....

    YanıtlaSil

Blog Tasarım : Sosyal Medya Kafe
ÇAYKOLİK BLOG COPYRİGHT © 2017 TÜM HAKLARI SAKLIDIR.