Sanki Yedim Kumbarası - Çaykolik Blog - Kişisel Blog

Sanki Yedim Kumbarası

Merhaba

Farklı bir yazı ile geldim bugün. Sanki Yedim Kumarası ne ki diyorsunuz? Öyle bir şey yok ben icat ettim. Sanki Yedim Camii'inden esinlenerek Sanki Yedim Kumbarası düşüncesi oluştu ve hayata dönüştürmek istedim. İşte benim seçtiğim kumbara. Açılacak bir bölümü yok, tamamen dolana kadar açılmayacak.

sanki-yedim-kumbarasi


Evet yanlış okumadınız; Sanki Yedim Camii adında bir cami var. Hikayesinden bahsedeyim size kısaca.
Rivayete göre 17.yüzyılda orta halli bir adamın hayali camii yaptırmakmış. Adının Keçecizade Hayreddin Efendi olduğu biliniyor. Ekonomik durumu iyi olmadığı için etrafındaki herkes onu bu istediğinden vazgeçirmeye çalışmış ama ikna edememişler.
Sonunda bu kişinin aklına bir şey gelmiş "işten artmaz dişten artar" diyerek canının istediği her şeyi sanki almış yemiş gibi düşünüp ona vereceği parayı "sanki yedim" diyerek bir kenara koymuş. 20 yıl sonra ona gösterilen araziye küçük bir camii yaptırmış. Camii adına da Sanki Yedim Camii denilmiş. Camii Fatih'in Zeyrek semtinde.

sanki-yedim-kumbarasi
Fotoğraf alıntı


Geçen gün market poşetlerini boşaltırken ne kadar gereksiz şey aldığımızı gördüm. Sonra kozmetik ürünlerine verdiğim paralar geldi aklıma. Daha birçok gereksiz masraf. Nelerden vazgeçebilirim diye düşündüm; kozmetik alışverişini zaten uzun zamandır en aza indirmiştim daha fazlasını yapamam diye düşündüm. Para verdiğim ama faydası olmayan harcamalara geçtim. Şahsıma bile çok fazla çikolata kremalı bisküvi vs aldığımı gördüm. Bunlar bana kalori dolayısı ile kilo olarak dönüyor param eksiliyor kilom artıyor, sonra bir de diyet yapıcam diye para harcıyorum. Bir de hava güzelse hemen her akşam dışarı çay içmeye gidiyoruz? Bizim evde çay yok mu? İki çay içip dönen biri değilim ki? Bir defada 10 tane çay içerim, eşim de aynı. Bir de tatlı yiyelim, ya hu ben acıktım şurda bir şeyler yesek mi derken... Benim kendimde gereksiz gördüğüm harcamalardan biri de mutfak eşyaları. Alıp kullanmadıklarımı bir görseniz, yeniden çeyiz yaptığımı düşünürsünüz. Tüm bunları ve hatta yazmadıklarımı düşündüğümde ve bunlarda kısmam gerektiğini düşündüğümde ciddi bir ekonomik plan çıkıyor ortaya.

Şimdi ben bu Sanki Yedim Kumbarası'nı ne yapacağım ne ile dolduracağım? Çok küçük şeyler. Mesela canım çikolata istedi almayacağım "sanki yedim" diyerek o kumbaraya atacağım. Çok güzel bir kahvaltı seti gördüm almayacağım "sanki aldım" diyerek kumbaraya atacağım. Haftada 4 gün değil 2 gün dışarıya çıkacağım. Buna başladığımda kumbaradan çıkacak para için bir hedef belirleyeceğim. Elbette 20 yıl beklemem, bir camii yaptıramam ama belki de almak isteyip bütçe ayıramadığım bir şeyi alırım. Ne dersiniz?

Tüm bu yazdıklarımı lütfen siz de bir düşünün. Nelere gereksiz harcama yapıyorsunuz? Almak istediğiniz ama ona paranızın yetmediği ne var? Gereksiz harcama yaptığınız o şey her ne ise "sanki yedim" diyerek bir kenara koysanız belki de bütçenizin yetmediği ama çok istediğiniz şeyi alırsınız. Bugün bir genç öğrenci kardeşime bahsettim bu durumdan. 10 saniye kadar düşündü "tablet" dedi. Evet haftada bir gittiği nargileye bile gitmese kısa sürede bir tablet alır öyle değil mi?

Sosyal medyada #sankiyedimkumbarasi etiketi başlatalım. Siz de katılın, ekonomiye bir yerden başlayalım.

Yeni bir yazıda görüşmek üzere.
Sevgiler

7 yorum:

  1. anki yedim kumbarası fikri çok güzel ablam.Geçen sene İlke'ye tasarruf yapma alışkanlığı kazandırmak için kumbara alıp, para biriktirmesini sağladık.Yazın da boşalttık :) Çok mutlu oldu kumbarayı açınca ve gerçekten ihtiyacı olan şeyleri aldık.Bu sene de aynısını ailecek yapalım kumbarayı temin eder etmez etiketle paylaşacağım ablam.Yastık, çekmece, dolaplardan sonra kumbara kusur kalmasın tabii :)) Emeklerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Ben benzerini yürümek için yapmıştım. Eşim araba aldı alalı her yere arabayla gitmeye o kadar alıştım ki. İşten kendim döndüğüm zaman taksiye binmek yerine yürüyüp, o parayı da kumbaraya atıyorum. Dolmak üzere, ne kadar çıkıcak bilmiyorum ama gardoolabımı o para ile yenileme planım var :D

    YanıtlaSil
  3. Ben bunu yıllardır yapıyorum. Epey para biriktirdim bu sayede. Benimle çok dalga geçen oldu ama ben elimde kalana bakarım 😊

    YanıtlaSil
  4. Damlaya ,damlaya göl olur derler ya :) Ben de yıllardır uygularım . Biriktirdiğim o paralarla gerçekten çok güzel giderleri karşıladığım olur . Umarım bunu herkes alışkanlık haline getirir 🤗

    YanıtlaSil
  5. Camiyi ilk defa duyuyorum ama düşünce gerçekten çok güzel bugün itibari ile bende başlıyorum bi kumbara bulup böylece sokaktaki canları daha rahat doyurabilirim 😂

    YanıtlaSil
  6. Orijinal bir fikir teşekkürler.

    YanıtlaSil
  7. O kadar haklısınız ki bazen çok gereksiz şeylere para veriyoruz , abur cubur konusunda da siz ile hemfikirim kumbara kullanıyorum fakat artık bu yazıyı baz alarak para biriktirmeye başlayacağım çok faydalı bir yazı olmuş teşekkürler sevgiyle kalın ☁

    YanıtlaSil

Blog Tasarım : Sosyal Medya Kafe
ÇAYKOLİK BLOG COPYRİGHT © 2017 TÜM HAKLARI SAKLIDIR.