Çatlak Kurabiye Tarifi - Çaykolik Blog - Kişisel Blog

Çatlak Kurabiye Tarifi

limonlu-catlak-kurabiye-tarifi


Merhaba

Tatlı bir yazı ile geldim bugün. Çatlak Kurabiye Tarifi vereceğim size. Yapımı oldukça kolay bir tarif. Malzemesi hemen hemen herkesin evinde olan malzemeler. Lezzeti de çok iyi. Aslında bakıldığında kakaolu çatlak kurabiyenin daha fazla tarifini bulmanız mümkün ama benzer atıştırmalıklarda ben kakaolu olanları pek tercih etmiyorum. O sebeple biz bugün limonlu çatlak kurabiye yapalım.

Çatlak Kurabiye Nasıl Yapılır?

Malzemeler
2 su bardağı un (kontrollü ekleme yapabiliriz)
Kabartma Tozu 
Vanilya
2 Yumurta
1/2 Su Bardağı Pudra Şekeri
1/2 Su Bardağı Toz Şeker
Yarım Limon Suyu
Yarım Limon Kabuğu Rendesi
Yarım Çay Bardağı Sıvı Yağ
(Üzeri için pudra şekeri)


Yukarıda saydığım malzemelerin tamamını bir yoğurma kabına alıp yoğuruyoruz. Sırası önemli değil. Limon sevmeyenler limonsuz da yapabilir. O zaman sade çatlak kurabiye olur:)
Efendim yoğurma işlemi sırasında dikkat etmemiz gereken bir şey var; hamur hemen toparlanmayacaktır, elinize yapışacaktır. Eğer eldiven ile yoğuruyorsanız bir süre sonra eldiveni değiştirebilirsiniz, bu işinizi kolaylaştıracaktır. Veya elinizi yıkayabilirsiniz. Kuruttuktan sonra tekrar devam edebilirsiniz. Daha kolay toparlanacaktır hamur. bunun sebebi: ilk başladığınızda ıslak malzemeler un ile birlikte ele yapışıyor ve onları tekrar hamura yedirmek güç olabiliyor.
Ardından alttaki ilk fotoğrafta gördüğünüz gibi yağlı kağıt serilmiş tepsiye küçük yuvarlaklar yapıp yerleştiriyoruz. Cevizden biraz büyük benim tercihim. sonrasında bir süzgeç ile kurabiyelerin üzerine pudra şekeri serpiyoruz.


Evet pudra şekeri pişmeden önce eklenecek. 160 derecede 20 dakika kadar pişiriyoruz. Fırınlar farklılık gösterdiği için bu süreyi ilk yapımda kontrol etmenizi öneririm. Piştiğinde rengi değişmeyeceğinden 'daha pişmedi' düşüncesine kapılmayın. Çatlayan bölümlerinden bir kürdanla kontrol edebilirsiniz durumu.


Belki bir yemek blogu gibi Çatlak Kurabiye Tarifi veremedim ama yeterince anlaşıldığını düşünüyorum. Yine de anlamadığınız yerleri sorun lütfen.
Bir çaykolik olarak yanında atıştırmalık ürünler de deniyorum tabii. 
Yeni bir yazıda görüşmek üzere.
Sevgiler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blog Tasarım : Sosyal Medya Kafe
ÇAYKOLİK BLOG COPYRİGHT © 2017 TÜM HAKLARI SAKLIDIR.