Nutellalı Açma Tarifi - Çaykolik Blog - Kişisel Blog

Nutellalı Açma Tarifi

Merhaba

Yine bir tarif ile buradayım. Nutellalı Açma Tarifi günün blog yazısı. Fikri Mühim'in Nutelle ile yaptığı çalışma kapsamında, Nutellalı Tarifler #RamazandaNutellaSofranda projesine ben de Nutellalı Açma Tarifi ile katılmak istedim.


Nutellalı Açma Malzemeleri

3 yemek kaşığı Nutella
1 su bardağı ılık su
1 su bardağı ılık süt
1 paket maya
4 yemek kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 su bardağı sıvı yağ -ayçiçek-
1 yumurta sarısı -üzeri için-
1 yemek kaşığı yumuşak margarin -açma işlemi için-
Alabildiğince un

Nutellalı Açma Yapılışı

Ilık olan süt ve bir kapta birleştirilir toz şeker ve maya eklenir. Yaklaşık 15 dakika bekletilir. Burada yapmak istediğimiz toz şekerin mayayı aktif hale getirmesi.

15 dakika sonra bu karışımın içine sıvı yağ tuz ve unu eklemeye başlıyoruz. Unu eleyerek kullanmanızı öneririm. Bu malzemelere yaklaşık 3.5 su bardağı un gerekecek ama her marka farklı yoğunluk sağladığından 3 bardak sonrasını kontrollü, azar azar devam edelim. Hamurumuz oldukça yumuşak olmalı hatta hafif ele yapışır halde olacak. Bir süre yoğurduktan sonra üzerini kapatarak yaklaşık 40 dakika bekletelim. Ortamın sıcaklığı bu süreyi kısaltabilir.

Hamurumuz mayalanıp kabardıktan sonra hafifce yağlayıp, açma işlemine başlıyoruz. Mandalina büyüklüğünde parçalar alıp düz bir zeminde açıyoruz. Açarken yumuşak margarinden minik bir parça alıp işimizi kolaylaştırıyoruz. Sonrasına kalın uçlu bir bıçak ile ben kahvaltı bıçağı kullandım, Nutella sürüyoruz. Nutellanın yoğunluğu sizin tercihinize bağlı tabi. Ve açtığımız hamuru rulo haline getiriyoruz. Bu rulonun uçlarını birleştirme işlemini hamuru çevire çevire yapıyoruz. Tepsiye dizmeye başlıyoruz.


Tepside de açmalarımızın hafif şişmesi lazım. Bunun için de yarım saat bekletelim. Tamam kızmayın, 20 dakika olsun ama beklemek zorunda :D Ardından üzerlerine yumurta sarısı sürelim  Ve fırına gönderelim. 200 dereceye ayarlıyorum ben. Yaklaşık 20 dakika içinde Nutellalı açmalar hazır.

Bu hamurla farklı tarifler de yapabilirsiniz. Mesela 4 yerine 6 kaşık toz şeker ekleyerek paskalya çöreği yapabilirsiniz. 

Nutellalı Tarifler'e ben de Nutellalı Açma Tarifi ile katılmış oldum. Aklımda bir tarif daha var onu da sizlerle zaman içinde paylaşırım.

Yeni bir yazıda görüşmek üzere.
Sevgiler




3 yorum:

  1. Ellerinize sağlık. Nutellalı açmalar çok güzel görünüyor. Bu lezzet için bekleme sürelerini görmezden gelebilirim..:)
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. Harika! Ellerinize Sağlık!
    Kişisel blogum benirva'ya bekliyorum :)
    https://benirva.blogspot.com/2018/06/yeni-bir-ben.html

    YanıtlaSil
  3. Nefis bir tarife benziyor. Hemen deneyeceğim. Ellerinize sağlık. Teşekkürler.

    YanıtlaSil

Blog Tasarım : Sosyal Medya Kafe
ÇAYKOLİK BLOG COPYRİGHT © 2017 TÜM HAKLARI SAKLIDIR.