Şükür Defteri Nedir? Nasıl Tutulur? - Çaykolik Blog - Kişisel Blog

Şükür Defteri Nedir? Nasıl Tutulur?

Uzun bir aradan sonra şükür defteri nedir başlıklı yazımla geldim. Bu yazıda şükür defteri nedir? Şükür defteri nasıl tutulur? Bu sorulara yanıt vermeye çalışacağım. Ayrıca şükür defteri örneği şeklinde arama yapanlara da yardımcı olacak birkaç not yazacağım.

şükür defteri örnek


Burada yazdıklarımın ve yazacaklarımın bilimsel açıklamasını bekleyenler hemen şimdi bu yazıdan ayrılabilir. Burada kendi tecrübelerimle ve gözlemlerimle şükür defterinin gerekliliğini anlatacağım. Yine de farklı bakış açıları için edindiğim birkaç belirleyici özelliği de yazayım.

Öncelikle hatırlayalım; Kuran'da şöyle bir ayet var "eğer şükrederseniz nimetlerimi arttırırım. eğer nankörlük ederseniz haberiniz olsun ki azabım çok şiddetlidir" Yine başka bir ayette "Allah şükredene bol nimet verir" İnançlı olan insanlar buradan yola çıkabilir. Şükretmenin, yapılan araştırmalarda yüksek farkındalık şuuru kazandırdığı görülmüş. 

Geçiyorum tecrübelerime... İlk günler görev gibi başladığınız, hatta 'bugün ne yazsam neye şükretsem' diye düşündüğünüz yolculukta bir süre sonra aslında ne kadar çok şükretmeniz gereken şey olduğunu görüyorsunuz. Bir yandan bakıyorsunuz ki şükredeceğiniz şeyler çoğalıyor. Siz iyi şeylerden bahsedip, düşünüp yazdıkça iyi şeyleri çağırıyorsunuz aslında. Onlar da size geliyor...

Peki yazmasak olur mu? Sesli şükretsek içimizden geçirsek olur mu? Tabii ki olur ama yazdığımızda bununla ilgili bir sorumluluk yüklüyoruz kendimize, aklımıza geldiğinde değil sürekli yazıyoruz. Geriye dönük bakma okuma imkanı var. Bir süre sonra şükrettiğiniz şeyleri görüp, sonrasında ödüllendirildiğinizi fark edip şükre devam ediyoruz. 

Şükür defteri ne kadar süre tutulmalı? Kaç gün şükür defteri yazmalıyız? Keşke ömür boyu bunu yapabilsek ama bana kalırsa en az 21 gün tutulmalı. Bunun sebebi 21 gün kuralı. Bu kural neydi? Bilimsel olarak insan beyninin bir şeyi anlayıp kabullenebilmesi için 21 gün gerekiyor. Eğer bizler de en az 21 gün şükür defteri yazarsak şükretmeyi sindirmiş olacağız. 

Şükür defteri olayını Instagram'da paylaştığımda en çok gelen sorulardan biri "kaç tane şükür yazmalıyım? günün hangi saati yazmalıyım? 

Bir tane yazan da var sayısız yazan da var. Bunun net bir kuralı yok ama ben en az 3-4 şükür yazıyorum defteri tuttuğumda. 

Diğer bir soru "her gün şükredecek o kadar şeyi nereden bulacağım?" Aslında o kadar basit ki. Küçük şeylere şükredeceğiz minicik şeyler. Hemen örnek vereyim. Benim ocağımın çakmağında sorun var. Her çakmamda yanmıyor, bazen beni o kadar oyalıyor ki anlatamam. Tek çakışta yandığında mutlu oluyorum zamanımdan çalmıyor. Ve şükrediyorum. Farklı bir örnek elim kolum dolu alışverişten geldiğimde bina kapısını açık görünce mutlu olup şükrediyorum. Elimdeki poşetleri bırakıp anahtar aramaktan kurtulmuş oluyorum. Sabah uyandığımda eşim kahvaltıyı hazırlamışsa eğer alın size bir sebep daha. Yetiştirmeye çalıştığım bir projeyi umduğumdan kısa sürede bitirdiysem şükrediyorum. 

Ben nasıl yazıyorum, ne şekilde yazıyorum? Her gün, günü bitirince yatmadan defteri alıyorum. Üzerine tarih ve saati yazıyorum. Altına da sıra ile numara vererek şükürlerimi yazıyorum. Unutma ihtimalime karşı saat kuruyorum. Mesela 23.00 bana uygun. Defterin ve kalemin yeri belli oluyor. Alarm çalınca pıtır pıtır yazıyorum. Eğer siz de başlayacaksanız yeni temiz bir defter edinmenizi öneririm. Boyutu çok büyük olmazsa yanınızda da taşıyabilirsiniz. 

Yani arkadaşlar, baktığımızda hepimizin yaşam koşullarına göre şükredecek o kadar çok şey var ki. Biliyorum içinizden bazıları şöyle düşünüyor "bu kadar borcum var, ay başını zor getiriyorum neyime şükredeceğim" Ay başını zor getirdiğiniz bir işiniz olduğuna şükredebilirsiniz mesela. İşiniz yok iş arıyorsunuz diyelim. İş arayabilecek bir sağlığa sahip olduğunuza şükredebilirsiniz. Yeni günü gördünüz, şükredebilirsiniz. Çünkü yeni gelen günün hangi sürprizlerle geleceği hiç bilinmez.

"Bu Nihal ne çok biliyor, kocaman laflar ediyor" diyebilirsiniz. Ettiğim her kocaman laf için ciddi bedeller ödedim. Tanıyabileceğiniz en karamsar insanlardan biriydim yıllar önce. Bugün ben aldığım nefese şükrediyorsam vardır bir bildiğim. Bu konu ile ilgili tüm detayları içeren, birçok olumsuz insana örnek niteliğinde bir video çekmek istiyorum ama bunun için önce cesaretimi toplamam, sonra doğru cümleleri bir araya getiriyor olmam gerek.

Bugün 1 Mayıs saat 01.55 yeni bir aya giriş yaptık. Müjdeler, güzellikler getirsin hayatımıza. Ben bu tarih itibari ile şükür defterine başlıyorum. Belki sizler de yazmak isterseniz. Vesile olursam, hele ki güzel dönüşlerinize tanık olursam çok çok mutlu olurum. 

Benim yazmayı atladığım bir detay varsa lütfen sorun. Buradan da yazabilirsiniz Instagram hesabım @huzunsarisiblog oradan da sorabilirsiniz. Bugüne kadar kimseyi cevapsız bırakmadım.

Yeni gelen gün büyük mucizelerle gelsin. Daha iyisi için neler mümkün?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blog Tasarım : Sosyal Medya Kafe
ÇAYKOLİK BLOG COPYRİGHT © 2017 TÜM HAKLARI SAKLIDIR.