Ay Poğaça Tarifi - Çaykolik Blog - Kişisel Blog

Ay Poğaça Tarifi

Bugün çay yanında çok güzel gidecek, hem atıştırmalık hem doyumluk Ay Poğaça tarifi ile geldim. Muhteşem bir lezzet olduğunu söylemem lazım. Puf puf yumuşacık bir poğaça. Mümkün olduğunca anlaşılır bir şekilde yazmayı planlıyorum. Başlayalım...

Ay Poğaça Tarifi


Ay Poğaça Malzemeleri


1 su bardağı ılık süt

1 su bardağı ılık su

1 su bardağı ayçiçek yağı

1 paket maya -yaş kuru fark etmez-

2 yemek kaşığı şeker

1 silme tatlı kaşığı tuz

Alabildiği kadar un

1 yumurta sarısı üzeri için

İç malzemesi için canının ne isterse. Ben beyaz peynir ve zeytinli seviyorum. Burada kaşar peynir kullanmıştım.


Ay Poğaça Yapılışı

Yoğurma kabına su, süt şeker ve maya koyup mayanın aktifleşmesi için 15 dakika bekliyoruz.  Ardından sıvı yağ, tuz ve un eklemeye başlıyoruz. Çok yumuşak bir hamur elde ediyoruz.  Üzerini strec film veya buzdolabı poşeti ile kapatıp mayalanması için bekliyoruz. Ben kapalı fırına koyuyorum, orada mayalanıyor. 

Ay Poğaça Malzemeleri


Ardından açma işlemi başlıyor. Bir küçük mandalina boyutunda parçalar alıp açıyoruz. Yarısına kesikler atıyoruz. Diğer yarısına da iç harcını ekliyoruz ve sarıyoruz, tıpkı fotoğraftaki gibi. Sonra tepsiye diziyoruz. Bu defa tepsi mayası için bekliyoruz, ben onu da fırına koyarak yapıyorum. Tabii bu arada fırın açık olmasın, pişmeyecek henüz. 

ay poğaça yapılışı
ay poğaça


Tepsi mayası işlemi de bitince üzerine yumurta sarısı sürüp fırına gönderiyoruz. Benim fırında 200 derecede 25 dakikada pişiyor. Ama annemin fırında bu ölçülerle yanar :D Bu sebeple kendi fırın ayarınıza göre üzeri hafif kızarana kadar pişiriyoruz. Sonra da afiyetle yiyiyoruz. Bir küçük not vereyim. Üzerine yumurta sarısı sürüyoruz ama akını hamura karıştırmıyoruz. Onu başka bir şeyde kullanırsınız, hamuru sertleştiriyor yumurta akı.

Deneyecek olanlara afiyet olsun. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blog Tasarım : Sosyal Medya Kafe
ÇAYKOLİK BLOG COPYRİGHT © 2017 TÜM HAKLARI SAKLIDIR.