Tarak Tatlısı Tarifi - Çaykolik Blog - Kişisel Blog

Tarak Tatlısı Tarifi

Tarak tatlısı tarifi vermeye geldim. Ama bu taraksız tarak tatlısı. Daha önce tarakla denemiştim ama içime sinmedi nedense. Sadece bu tatlı için alınmış bir tarak olsa da, detaylıca temizlemiş olsam da içim rahat etmedi. Rende ile yapanları gördüm ama hiç pratik olmadı. Ben de başka ne olur diye düşünürken çatal kullanmayı denedim ve o günden beri bu şekilde yapıyorum. Çatal ile tarak tatlısı yapan oldu mu daha önce denk gelmedim.
Tarak Tatlısı Tarifi
Tarak Tatlısı Tarifi 


Tarak Tatlısı Malzemeleri


2 yumurta -birinin sarısı üzeri için ayrılacak
125 gr tereyağı veya margarin -oda sıcaklığında
1 çay bardağı irmik
1 çay bardağı pudra şekeri
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı yoğurt
Hindistan cevizi ve tarçın -opsiyonel ben kullanmıyorum
Vanilya  kabartma tozu
Aldığı kadar un
2 adet yemek çatalı

Tarak Tatlısı İç Malzemesi
Ceviz - badem de olur ben tercih etmiyorum

Tarak Tatlısı Üst Malzemesi
1 yumurta sarısı
Ceviz

Tarak Tatlısı Şerbeti
2 su bardağı şeker
3 su bardağı su
1 tatlı kaşığı limon suyu- limonu sıkarak bu suyu elde edelim

Tarak Tatlısı Yapılışı


Öncelikle şerbeti hazırlayalım. Şekeri suda eritip ocağa alalım. Kaynamaya başlayınca limon suyunu dökelim. Birkaç dakika kaynasın. Fazla koyulaşmamasına dikkat edelim. Hafif kıvam alınca ocağı söndürelim kendi haline bırakalım soğusun.

Tarak Tatlısı Malzemeleri
Tarak Tatlısı yapılışı



Yoğurma kabımıza tüm malzemeleri alıp yoğuralım. Çok sert olmayan bir hamur elde ediyoruz. İrice bir ceviz büyüklüğünde parçalar alıp açalım.  Çatallarımız ile fotoğrafta gördüğünüz izleri yapalım. Ters çevirip, içine ceviz parçaları koyalım, bu aşamada sizin damak tadınız önemli. Un gibi yapıp kullanacağınız gibi iri parçalar halinde de kullanabilirsiniz cevizi. Şahsi tercihim iri taneli olması.
Sonra şekilde gördüğünüz gibi rulo yapıp uçları birleştirelim. Tepsiye dizelim. Ortasında cevizi yerleştirelim. Fırın öncesi yumurta sarısını sürelim. 200 derecede fırınınızın performansına göre pişirelim. Üzeri kızarınca alabiliriz.
Fırından çıkardıktan sonra ilk sıcaklığı çıkınca soğuyan şerbeti üzerine dökelim. Hepsi bu kadar.
Tarak tatlısını biraz dinlendikten sonra çok daha lezzetli oluyor bilginiz olsun.
Yeni bir yazıda görüşmek üzere.
Sevgiler

Tarak Tatlısı nasıl yapılır




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blog Tasarım : Sosyal Medya Kafe
ÇAYKOLİK BLOG COPYRİGHT © 2017 TÜM HAKLARI SAKLIDIR.