Katarakt Ameliyatı Oldum Tüm Süreç ve Sonrası - Çaykolik Blog - Kişisel Blog

Katarakt Ameliyatı Oldum Tüm Süreç ve Sonrası

Merhaba
Bugün katarakt ameliyatı ile ilgili bir yazı hazırlamak istedim. Ameliyatım öncesi çok fazla araştırmış olsam da, sadece hastane sitelerinden bilgi, göz doktorlarının kendi sitelerinden bilgi bulabildim. Katarakt ameliyatı olanlara, katarakt ameliyatı süresi veya katarakt ameliyatı sonrası gibi bilgilere pek rastlayamadım. Soru sorup merakımı giderebileceğim bir muhatap da bulamadım zaten. Hal böyle olunca, blog gibi bir imkanım varken oturup kısa ve öz yazayım dedim. Belki aramalarda yazıya denk gelen ve merakını gideren olur. Bu arada eşimin geçirdiği katarakt ameliyatını da yazacağım o daha farklı. 3 boyutlu mercek ile.

katarakt-ameliyati-olanlar
Fotoğraf alıntı


Takip edenler bilir, gözleri doğuştan sorunlu biriyim. Miyop sorunum vardı, sonra lazer ile sorunu çözdük ama bu defa da retina sorunu yaşamaya başladım. Daha evvel de bahsettiğim gibi miyop ve şeker hastalarının korkulu rüyası retina yırtıkları ve sonrası retina dekolmanı hatta körlük.

Geçen yıl Retina Dekolmanı Ameliyatı başlıklı bir yazı yazıp, bu sürecimi anlatmıştım size. Okumayanlar başlığın üzerine tıklayıp o sıkıntılı dönemimi okuyabilir. Şimdi Katarakt Ameliyatı hakkında yaşadıklarımı yazayım, kısaca ve anlaşılır.

Sağ gözümde kortizon kaynaklı bir katarakt sorunu vardı ben fark etmedim, miyop yeniden ortaya çıktı da ondan görmem azaldı sandım. Sonra öğrendik ki katarakt ve 4 Ekim tarihinde, yine Beyoğlu Kuledibi Göz Hastanesi'nde ameliyat oldum. Endişelerim vardı. Gözümün görme oranı %5'e düşmüştü. Ve katarakt iyice kalınlaşmış ve yapışmıştı, nasıl olacaktı? Canım acıyacak mıydı? Ne kadar sürecekti? Genel anestezi olsam olmaz mıydı? Görmem yükselecek miydi? Tüm bu soruların yanında zaten retinalar sorunlu, daha beter bir şey olabilir miydi? Bu soruların hiç birine net bir cevap bulamadan ameliyata girdim. Yalnız şunu söyledim; ben gözüm ile ilgili çok sorun yaşadım çok acılar çektim genel anestezi istiyorum, zaten operasyon sonrası acı çekeceğim, bari ameliyatta acı duymayayım. Bakarız duruma göre dediler ve ameliyathaneye indim.

Çok eğlenceli bir ekip beni bekliyordu, buz gibi yer etkilememişti beni onların bu sıcak halleri yüzünden. İşlemler yapılıyor, hocanın gelmesi bekleniyordu. Diğer bölümde kornea nakli operasyonu vardı bu arada. Hoca geldi ben anestezi isteğimi sebebi ile birlikte tekrar söyledim. Hemşire aynen şöyle dedi "anestezi için diğer tarafa geçmek gerekiyor, o operasyonun bitmesini bekleyelim" dedi. Yani kornea naklinin bitmesinden sonra benim için orası hazırlanacak sonra benim işlemim yapılacak. Ben bunu düşünürken doktorlardan biri "15-20 dakika dişini sıkabilsen" dedi. O anda düşündüm neler yaşamadık neler geçirmedik? Yukarıda anlattığım dekolman ameliyatı 3.5 saat sürdü ve sonraki eziyeti günlerce. Tamam dedim lokal anestezi yapın başlayalım.

Yapılan İşlemler
*Yüzüm ve tüm bedenim örtüldü sadece sağ gözüm açık. Zaten oraya giderken ameliyat elbisesi giymiştim.
*Sağ göze bir aparat takıldı. Ve damlalar damlatılmaya başlandı.
*Göze iğne yapıldı, yani lokal anestezi dedikleri. Gerçi damlalar da iğnenin acıtmaması için yapılmıştı.
*Gözün üzerinden tahminime göre bir kapak açıldı, katarakt temizlendi.
*Mercek yerleştirildi.
*Kapak kapatılıp, dikiş atıldı.

Acı-Ağrı Hissettim mi? Ne Kadar Sürdü?

Ara ara hafif acı hissettim ki, benim acı eşiğim uzun zamandır düşük. Çok fazla operasyon geçirdim çünkü. Başlaması ve bitmesi 20 dakika sürdü. Benim katarakt biraz kalın ve iyice yapışmış olduğundan uğraştırdı. 15 dakikada bitenler de oluyor.
Gözüm bandajlandı ve 5 saat sonra açabileceğim söylendi. Aynı gün damlalarımla birlikte taburcu oldum. Heyecanla saat 17.00 olsun diye bekledim. Bu arada sadece göz çevremde hafif ağrılar oldu aynı gece. Sonra ağrı sızı hissetmedim. Bandajı açtığımda çok mutlu oldum; eskisinden daha iyi görüyordum. Ama % oranını bilmiyordum.
Ertesi gün kontrole gittim ve %50 olduğunu öğrendim. 5 gün sonra tekrar gittim ve %70 e çıkmıştı. Görme oranının tam oturması yaklaşık 1 ay gibi bir zaman alırmış. Bu %70 oranı eksilebilir de ama %5 den iyidir değil mi? Bir ay sonraki kontrol sonrası her şey yolundaysa bir yakın gözlüğü bir de uzak gözlüğü edinmem gerekecek.

Şimdi kısaca eşimin katarakt ameliyatından bahsedeyim. O iki gözünden oldu iki gün ara ile. O özel bir hastanede oldu, sebebi ise ameliyat sonrası gözlük takmak istemediğinden 3 boyutlu lens taktırmak istemesiydi. Bunu devlet hastanesinde yapmıyorlar. 20 şer dakika sürdü iki ameliyatı da acı hissetmedi. İğne yapılmadı gözlerine, sadece damlalar ile anestezi sağlandı ve 3 boyutlu mercek yerleştirildi.
Operasyon sonrası hafif batmalar oldu birkaç gün. Şimdi ise yakın gözlüğü, uzak gözlüğü takmıyor. Orta mesafe görme sorunu da yok. Hayatından gayet memnun.
Ben neden üç boyutlu mercek olayına girmedim? Bunu merak edenler olacaktır. Gözlerim sorunlu olduğu için sürekli güvenilir bir yerin kontrolünde olmam lazım. Bugüne kadar gittiğim tüm göz hastanelerinde Beyoğlu Kuledibi kadar güven veren olmadı o sebeple de orada oldum ameliyatımı. Dediğim gibi orada mercek seçme şansı olmadığı için de durum böyle oldu.
Yeni bir yazıda görüşmek üzere.
Sevgiler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blog Tasarım : Sosyal Medya Kafe
ÇAYKOLİK BLOG COPYRİGHT © 2017 TÜM HAKLARI SAKLIDIR.