Dukan Express Yapmaya Başlıyoruz!

16:26

Merhaba

Dukan Express'e başlıyoruz. Bu yazıda genel hatları ile dukan nasıl bir diyettir, dukan express nedir,  Dukan Express'in 1.günü ne yenir, diğer günleri ne yenir? Kısaca bahsedeceğim. Ayrıca Dukan Express örnek diyet listesi de paylaşmaya çalışayım.  Bir de bu yazıda asla teknik bilgiler olmayacak, gayet anlaşılır aktarmaya çalışacağım, konuşur gibi...

dukan-express-nasil-yapilir


Dukan protein ağırlıklı bir sistem diyeti arkadaşlar. Kalori hesaplaması yok mesela. İzinli yiyeceklerden neredeyse istediğimiz kadar yiyebiliyoruz. Ama izin olmayan yiyeceklerden 1 kalori bile olsa yemek yasak, sistem bozuluyor. Dukan diyeti 4 evreden oluşuyor. Atak Evresi: Ödemi attığımız ve sadece protein aldığımız evre. Seyir Evresi: Protein ile birlikte sebze tükettiğimiz ve fazla kiloların verildiği evre. Güç Evresi: Ulaştığımız kiloyu beynimizde sabitleme evresi. Koruma Evresi: İsteyerek geldiğimiz kiloyu koruma evresi.

Şimdi gelelim bizim yapacağımız Dukan Express diyetine. Bu diyetin Dukan'ın klasik tarzından farkı şu: Kilo verimi daha yavaş oluyor ama istediğimiz kiloya gelince güçlendirme evresi yapmak zorunda kalmıyoruz. Çünkü diyet devam ederken yediklerimizle vücudu ve beyni yeni kiloya hazırlayarak gidiyoruz.

Her iki çeşitte de anahtar ürün yulaf kepeği. İsterseniz şimdi kabaca liste yapayım size.

Dukan Express Yaparken Neler Yemeliyiz?


Haftalık döngü ile devam ettiğimiz bu diyete pazartesi günü başlamak en mantıklı olanı. Pazartesi gününü ilk gün kabul edersek;

Pazartesi: Sadece protein tüketiyoruz. 1.5 y.k yulaf kepeği de  ekliyoruz. Kırmızı et, balık, tavuk. Sür ürünleri ama mümkünse light. Çok etkisi var. Ayrıca 10 dakika tempolu yürüyüş yapıyoruz. Bol su içmeyi ihmal etmiyoruz.
Salı: Yukarıdaki listeye sebze ekliyoruz. Yine 1.5 y.k yulaf kepeği. Tempolu yürüyüş 12 dakika ve bol su
Çarşamba: Yine pazartesi ve salı günü yediklerimize bu defa meyve ekleniyor. Abartmadan tabi. Bu arada muz, kiraz ve üzüm hariç. Yulaf kepeğini unutmuyoruz. Ve yürüyüş 14 dakika
Perşembe: Diğer üç gün yediklerimize iki dilim tam buğday ekmeği ekliyoruz. Yürüyüş 16 dakika oldu. Yulaf kepeğimiz ve bol suyumuz yine var.
Cuma: Yine tüm yukarıdakilere ek olarak yağlı peynir ekliyoruz.  Yürüyüş 18 dakika ve yulaf kepeği bol su
Cumartesi: Diğer günler yediklerimize ek olarak nişastalı gıdaları dahil edebiliyoruz. Tabi abartmadan. Mesela bir tabak mercimek, bir tabak makarna az pişmiş gibi. Yürüyüş 20 dakika. Yulaf kepeği ve suyu unutmayalım.
Pazar: Yukarıdakilerin tamamından tüketebiliyoruz ayrıca bugün ödül öğünü günü. Yani gün içinde istediğimiz bir öğünde, istediğimizi yiyebiliyoruz.

1 haftayı bu şekilde tamamladıktan sonra başa dönüyoruz. İstediğimiz kiloya gelene kadar bu döngü devam ediyor. Aslında daha çok 1-10 kg arası fazlalığı olanlara öneriliyor Dukan Express ama diğeri yorucu gelebilecek olanlar da yavaş ama sağlam bir şekilde ilerleyebilirler bu diyet ile.

Şimdi sorulması muhtemel birkaç soruya hemen cevap vereyim.
Yulaf kepeğini nasıl tüketebilirim? Zaman içerisinde yulaf kepeği ile çok güzel tarifler yapabileceğinizi göreceksiniz. Ancak yoğurt içinde tüketebilirsiniz, krep yaparsınız ki ben en fazla krep olarak hazırlayıp yiyiyorum. Köfte içine ekleyebilirsiniz ekmek yerinde vs

Yürüme imkanım yok bu tempolu yürüyüşü nerede yapayım?
İnternette kolauca bulacağını Leslie yürüyüşleri hem diyetteki yürüyüş yerine geçecek hem daha fazlasını sağlayacak. Diğer blogumda detay yazmıştım tam burayı tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Tatlı yemek istediğimde ne yapmalıyım?
Tatlandırıcı ile yapabileceğiniz tatlı tarifleri var. En basiti bir tatlı kaşığı nişasta ve bir bardak süte tatlandırıcı ekleyerek muhallebi yapabiliriz.

Biliyorum zaman içinde bir çok sorunuz olacak. Buraya yazabilirsiniz veya @caykolikblog @huzunsarisiblog instagram hesaplarımdan bana ulaşabilirsiniz.

dukan-express-diyeti-listesi


Yukarıdaki tabloda bahsettiğim beslenme merdivenlerini şema olarak görüyorsunuz. Dilerseniz ekran alıp "bugün ne ekliyorduk beslenmemize" diye düşündüğümüzde açıp bakabilirsiniz.

Dukan Express nedir sorusuna bu şekilde cevap verdikten sonra son olarak şeker, ekmek diyet olan her şeyin yasak olduğunu belirteyim. Sadece yukarıda bahsettiklerim var. Bir de tolere dediğimiz gıdalar var. Abartmamak kaydı ile onları da kullanabiliriz.  Mesela günde bir tane kola zero içebiliriz, Bir tatlı kaşığı nişasta, çemensiz pastırma, evde yaptğınız meyveli yoğurt gibi.

Aslında yazılacak çok fazla şey var ama yazıyı daha fazla uzatmak istemedim. Sorularınızla devam ederiz, gelişmelere göre de güncelleme yaparım yazıda.

Yeniden görüşmek üzere.
Sevgiler

Benzer Yazılar

2 yorum

  1. Geçen yılki azmim bu yıl bende maalesef. Belki de kızımın üniversite sınavı öncesi yoğunluk ve stresimden dolayı o gücü kendimde bulamamışımdır. Ama artık geçti ve bilinçli bir beslenme ve spora devam.

    YanıtlaSil
  2. Great post , I'm following you , please follow me too

    makeyourfashionchoice.blogspot.com

    YanıtlaSil